ریمپ 207

ریمپ 207 یعنی چی؟ به فرایند ارتقا نرم افزاری ایسیو (کامپیوتر) خودرو ریمپ ایسیو گفته می شود که با افزایش چشمگیر بازدهی موتور نسبت به شرایط آب و هوایی و سوخت بی کیفیت جایگاه همراه است. در ادامه این مقاله به بررسی کامل آپدیت و ریمپ ایسیو موتور پژو 207 میپردازیم.

در این مقاله بصورت خلاصه درباره مزایا و معایب ریمپ پژو 207 ایرانیزه و فرانسوی صحبت خواهیم کرد. خودروی 207 فرانسوی که از سال 91 بعد از خروج پژو تولیدش متوقف شده بود، پس از تصویب برجام مجددا در سال 95 با مدل دنده ای و در سال 96 با مدل اتوماتیک به بازار برگشت ریمپ ایسیو 207 مدل های ایرانیزه با فرانسوی متغیر می باشد.

8 مورد از مزایا ریمپ 207

  •  تاخیر دریچه گاز یا کپ شروع حرکت ؛ ناشی از تنظیم غلط جداول عملکردی دریچه گاز در ایسیو
  •  ناک سر گاز ؛ این ایراد ناشی از عدم کالیبراسیون ایسیو با بنزین اکتان پایین است. مالک صدا را بصورت شق شق در اول حرکت با خودرو می شنود.
  •  محدودیت سرعت ؛ بطور متوسط این ایسیوها روی سرعت 175 کیلومتر بر ساعت محدود شده اند که پس از ریمپ 207 این محدودیت حذف خواهد شد.
  • خطای عدم احتراق ؛ این ایراد هم ناشی از کالیبراسیون ایسیو با بنزین یورو5 است که متاسفانه در کشور موجود نمی باشد.
  • خطای فرسودگی کاتالیزور یا P0420؛ این ایراد به دو دلیل اتفاق می افتد، خرابی یا گرفتگی کاتالیست؛ دلیل دوم حذف کاتالیزور به دلیل نصب هدرز یا خالی کردن آن.
  •  کم آوردن خودرو در هنگام شروع حرکت در سربالایی ؛ به دلیل تنظیم ضعیف گشتاور در دورهای پایین
  • بالا بودن بیش از حد دمای آب ؛ این ایراد ناشی از عملکرد پایین سیستم خنک کننده می باشد که در دراز مدت خطر آسیب دیدگی واشر سرسیلندر را دارد. از طرفی فشار به ارینگ ها و منبع انبساط را افزایش داده که موجب نشتی زود هنگام می شوند. در کارکال ما دمای آب را حدود 5 درجه کاهش می دهیم.
  • بالابردن کاتاف: این امکان برای خودروهایی مناسب است که مجهز به میل سوپاپ افتر مارکت می باشند که پاور بند Power Band خودرو به دورهای بالاتر سوق پیدا کرده.

چه ایراداتی با ریمپ 207 حل نمی شوند؟

نکته بسیار مهمی که در ریمپ پژو 207 باید در نظر گرفت، برخی ایرادات الکتریکال و عملگرها با ریمپ حل نمی شوند. متاسفانه این گونه ایرادات در تولیدات اخیر زیاد مشاهده می شود و باید در نظر داشت که حتی بعد از ریمپ می تواند اتفاق بیفتد. اما مشتری ها به دلیل نا آگاهی آن را از چشم ریمپ ایسیو می بینند.

  •  خرابی سوئیچ استپ ترمز 207
    علایم خرابی:
    گاز نخوردن خودرو در حین رانندگی بصورت ناگهانی
    وجود خطا در ایسیو (در بعضی ایسیوها خطای پدال گاز هم مشتاهده می گردد.)
  • خرابی سوئیچ کلاچ
    علایم خرابی:
    دل دل زدن خودرو در شروع حرکت بخصوص در ترافیکها یا در تعویض دنده یک به دو
    وجود خطای عملکرد سنسور کلاچ
  • خرابی کویل 207
    علایم:
    استارت خوردن صبح ها با مشکل مواجه است و راحت روشن نمی شود.
    وجود خطای عدم احتراق یا هماهنگی میل سوپاپ با میل لنگ با کد P1340
    خودرو در دورهای بالا دچار افت توان می گردد.
  • خرابی سنسور اکسیژن 207
    علایم:
    بالابودن مصرف سوخت
    وجود خطای مرتبط با سنسور اکسیژن در حافظه ایسیو
    لرزش خودرو در حالت درجا یا بد کار کردن
    مشکل در دور گرفتن خودرو در مدل های دنده دستی

معرفی انواع ایسیو برای ریمپ 207 

پیش از این در سال های 89 تا 91 اولین سری پژو 207 در ایران مونتاژ شدند که به دلیل تحریم اول ، تولید این مدل تا سال 91 ادامه یافت.

  • مدل های فرانسوی 89 تا 91:

در این مدلها فقط ایسیو بوش ME745 با دریچه فلزی یا پلاستیکی استفاده شده است.(تصویر بالا)

  • قبل از تحریم دوم؛ 95 تا 97 :

1) ایسیو کانتیننتال ایزی یو 2.5 و 2.8
2) ایسیو بوش ME17

  • بعد از تحریم دوم؛ پاره شدن برجام و خروج دوباره پژو (98 تا کنون)

3) ایسیو زیمنس (در مدل های لو آپشن و قالپاقدار تحویلی سال 97 و 98)
4) ایسیو EZU (از 98 تا کنون و از 1401 برای MC)
5) ایسیو غرب استیل MAW (از 97 تا کنون)
6) ایسیو کزنس Kesens (از 1400)
7) ایسیو AECS (از 1401 برای مدل های MC و 6AT)

هزینه ریمپ 207 چقدر است؟

هزینه ریمپ ایسیو 207 را در صفحه قیمت ریمپ ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشت هزینه را می پردازد.

ریمپ 207 جدید ارتقا یافته

مدلهای ارتقا یافته از که نیمه دوم سال 1402 به بازار عرضه شدند، در حقیقت استاندارد های 85 گانه را رعایت می کنند که در مورد خودروی 207 این موارد قابل اشاره می باشد:

  • پوزیشن لایت (روشن بودن دائم چراغ های خطر عقب، در حقیقت دیلایت چراغ های عقب می باشند.)
  • نصب آپشن ESP یا سیستم کنترل پایداری
  • چراغ های روشنایی خودکار
  • نصب سیستم نمایش باد تایرها (TPMS)

حذف هواکش کاپوت در راستای رعایت تصادف با عابر پیاده
در این راستا شماره کالیبره ایسیوهای این خودروها نیز تغییر نموده که به شماره کالیبره 2i192 در ایسیوهای EZU مشهور هستند و ریمپ ایسیو 207 ارتقا یافته در مجموعه ایسیوسازان بدون مشکل انجام می شود.

ریمپ 207

حذف ورودی هواکش در مدل های استاندارد85گانه (ارتقا یافته)

سوالات متداول ریمپ ایسیو پژو 207

  • آیا ریمپ 207 بر گارانتی خودرو اثر می گذارد؟

خیر. فرایند ریمپ ایسیو بدون باز شدن ایسیو صورت می گیرد. بنابراین هیچ علامت بیرونی ندارد که بتواند بر گارانتی خودرو اثر گذار باشد. فراموش نکنید نمایندگی از بهانه ریمپ برای فرار از مسئولیت خود استفاده می کند.

برای مثال خرابی های قطعات الکتریکال که در بالا به آن اشاره شد، می بایست به وسیله گارانتی برطرف گردد. (هر دو قطعه استپ ترمز 207 و سنسور کلاچ دارای فراخوان تعویض هستند.)

  • آیا ریمپ موجب کاهش عمر موتور می گردد؟

خیر.چرا؟ چون ریمپ در مراکز با سابقه کار بالا نظیر ایسیوسازان  موجب رانندگی با استهلاک پایینتر می گردد. برای مثال با رفع تاخیر پدال گاز مالک با وارد آوردن فشار کمتر بر خودرو به سرعت یا کشش مورد نظر خود می رسد.
طبیعتا ریمپ در مراکز متفرقه می تواند موجب خرابی موتور شود.

  • ایا از کار افتادن کروز کنترل 207 با ریمپ قابل اصلاح است؟

بله اخیرا این امکان ایجاد شده که برای خودروهایی که دچار مشکل شده اند، با برنامه جدید این مشکل برطرف می گردد. البته بستگی به نوع ایسیو خودرو، برطرف کردن این مشکل روش های مختلفی دارد.

  • آیا ایراد لرزش موتور با ریمپ قابل برطرف شدن می باشد؟

بله در صورتیکه سلامت دسته موتور پایین و شمع ها تایید شده است و ایرادی نداشته باشند با ریمپ قابل برطرف می باشد. لرزش موتور در برخی خودروهای تحویلی صفر جدید متاسفانه شایع است. و در داخل اتاق خودرو نیز احساس می گردد. در این مورد مقاله ای داریم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.

  • خودروی 207 من صفر کیلومتر است اما احساس می کنم که خودرو دچار خفگی یا کندی در حرکت است. آیا با ریمپ قابل برطرف شدن است؟

در برخی از تولیدات سال 1400 ایراد ضعف در کاتالیزور وجود دارد که خطای آن حافظه ایسیو ثبت می شود اما چراغ چک را روشن نمی کند. به همین دلیل ممکن است مالک احساس خفگی یا کندی در حرکت خودرو بکند اما متوجه ایراد اصلی نشود. لطفا توجه فرمایید این ایراد از جنس کاتالیزور خودرو بوده و نمایندگی موظف است در گارانتی این مشکل را برای شما حل کند. در غیر اینصورت می توانید با یک منبع طرح کاتالیزور را جایگزین کنید.

  • آیا برای رفع تاخیر پدال گاز نیاز به پدال پنج سیم می باشد؟

خیر. در حقیقت برای فعالسازی لیمتر ، این پدال قابل استقفاده می باشد و رفع تاخیر پدال گاز با همان برنامه ایسیو صورت می پذیرد. در ضمن این قطعه برای 206 های با سیستم برق مالتی پلکس فرانسوی قابل استفاده می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *