ریمپ تارا

ریمپ تارا به معنی تغییر نرم افزاری خودروی تارا به منظور افزایش توان و قدرت و همچنین کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب است.ریمپ ایسیو تارا دارای مزایای مهمی است که هرکسی که این خود رو را دارد باید از آن ها مطلع شود،کاهش تاخیر پدال گاز ، افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت و افزایش کشش در سربالایی ها از جمله این مزایا می باشند. اگر تا کنون با اسم ریمپ برخورد نداشتید  یا نمی دانید ریمپ چیست؛ پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله تخصصی ریمپ چیست و چگونه انجام می شود را مطالعه کنید.

8 مورد از مزایا ریمپ تارا

  • رفع ایراد شوک وارد کردن گیربکس اتوماتیک
  • افزایش قدرت و توان و بهره وری
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیزور
  • افزایش کاتاف
  • اصلاح دمای فن
  • رفع تاخیر پدال گاز
  • رفع ناک
  • افزایش کشش در دور پایین موتور

معایب ریمپ تارا چیست؟

ریمپ ایسیو اگر توسط شرکت های معتبری همچون ایسیوسازان انجام شود کاملا بی خطر و بدون عیب و ضرر می باشد.اما اگر توسط افراد ناشی انجام شود تاثیرات بدی نیز می تواند داشته باشد.از جمله معایب ریمپ تارا می توان به عدم نصب صحیح برنامه توسط شرکت های ناشی دیگر اشاره کرد.

هزینه ریمپ تارا چقدر است؟

هزینه ریمپ تارا را در قیمت ریمپ ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ  ایسیوسازان دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

بررسی کامل مزایا ریمپ تارا

ایسیو مورد استفاده در خودرو تارا از نوع Kesens بوده که ساخت چین می باشد و توسط شرکت سازه پویش تامین شده. این ایسیو استاندارد آلایندگی یورو5 را پاس کرده است.

ریمپ ایسیو تارا

ایسیو کزنس تارا

تاخیر زیاد پدال گاز

اگرچه توان اعلام شده برای موتور +TU5 حدود 113 اسب بخار می باشد، اما وقتی پشت فرمان خودرو می نشینید، این افزایش توان را به دو دلیل حس نمی کنید، اول از همه وزن بیشتر خودرو نسبت به 207 یا پارس TU5 ، در ثانی اعمال استاندارد آلایندگی یورو5 در نرم افزار ایسیو که موجب می شود عملکرد موتور در دور موتورهای پایین چندان جالب نباشد.

اصلاح دمای فن

با توجه به نسبت تراکم بالاتر در موتور  +TU5، حرارت بیشتری را در این موتور احساس خواهید کرد. بادرنظر گرفتن شرایط آب و هوایی ایران که تقریباً گرم و خشک محسوب می گردد، مزید بر علت خواهد بود. به همین دلیل شرکت کاراکال تیونینگ بصورت معمول حدود 5درجه دمای آب را کاهش می دهد. این فرایند موجب افزایش طولانی مدت واشر سرسیلندر می گردد.

رفع ناک سرگاز

به جهت پاس شدن استانداردهای آلایندگی یورو۵، میزان پاشش سوخت در شروع حرکت در دورهای پایین محدود شده، شاهد این ادعا قرار داشتن AFR روی عدد 14.7 در هنگام داینوتیون این خودرو است. حال اگر سوخت مورد نظر خودرو اکتان پایینی داشته باشد شاهد صدای ناک هستیم. (این صدا به غلط به شق شق سوپاپ مشهور است.) این صدا در واقعیت ناشی از لغزش پیستون بوده و در دراز مدت منجر به کاهش عمر موتور می گردد.

افزایش کشش در دور پایین موتور

یکی از محدودیت های ایسیوهای جدید برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی، محدود کردن توان و کشش موتور در زیر دور موتور 3500 RPM می باشد. در پروسه ریمپ این محدودیت کاهش یافته و شاهد افزایش کشش خودرو خواهید بود.

ریمپ تارا در کنار برطرف کردن ایرادات نرم افزاری موتور، برای مالکان مزایایی را به همراه دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

 افزایش کات آف

این قابلیت برای افزایش نهایت سرعت در دنده های یک و دو می باشد. افزایش کات آف موجب می شود تا خودرو در هر دنده بتواند ماکسیمم سرعت بیشتری را پر کند. بنابراین شتاب صفر تا صد کاهش می یابد.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور

در صورتیکه مالک اقدام به نصب هدرز یا سیستم کامل اگزوز برای خودروی خود کرده باشد. به غلت حذف کاتالیست شاهد خطای P0420 یا فرسودگی کاتالیست خواهد بود.  در فرایند ریمپ این خطا حذف می گردد. و چراغ چک دیگر روشن نخواهد شد.در مقاله هدرز می توانید اطلاعاتی در مورد کارکرد این محصول کسب کنید.

افزایش قدرت و توان با ریمپ تارا

یک برنامه ریمپ اصولی باید بتواند حدود ۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور بیفزاید. نتیجه تنظیم دقیق ایسیو، افزایش قدرت ، توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن (Full Load) می باشد. و در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شود.

ارائه خدمات ریمپ ایسیو تارا اتوماتیک

در اواخر سال 1400 تحویل مدل اتوماتیک خودروی تارا توسط ایرانخودرو آغاز شد. جدا از آپشن های رفاهی بیشتر که در این نسخه نسبت به مدل دنده دستی به آن اضافه شده است (که در پایین اشاره خواهد شد.) استفاده از گیربکس 6 سرعته دنا اتوماتیک، مهمترین نکته فنی مثبت این خودرو به حساب می آید. استفاده از گیربکس اتوماتیک با دنده های بیشتر منجر به افزایش توانایی های حرکتی این خودرو می شود و نشان از دست برداشتن ایرانخودرو از گیربکس AL4 برای خانواده Tu5 و +Tu5 می باشد!

ارائه خدمات ریمپ ایسیو تارا دنده ای

در مجموعه ایسیوسازان ریمپ تارا از طریق پورت دیاگ انجام می شود و همانطور که می دانید در ابتدا برنامه فابریک خودرو بکآپ گرفته می شود و سپس برنامه خودرو اصلاح می شود (ریمپ) و مجددا کامپیوتر خودرو برنامه ریزی می شود.

سوالات متداول

آیا گارانتی تارا با ریمپ از بین می رود؟

خیر فرایند ریمپ ایسیو بدون باز شدن ایسیو صورت می گیرد. بنابراین هیچ نمود بیرونی ندارد که بتواند بر گارانتی خودرو اثر گذار باشد. فراموش نکنید نمایندگی از بهانه ریمپ برای فرار از تعهد گارانتی خود استفاده می کند.

 آیا ریمپ تارا بر معاینه فنی اثر می گذارد؟

خیر. پاس کردن معاینه فنی (تست آلایندگی) در درجه اول به سلامت سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی خودرو ارتباط دارد. در برنامه های ریمپ کاراکال محدوده ای از برنامه که در مراکز معاینه فنی مورد سنجش قرار می گیرد، تغییر داده نمی شود. به همین علت خودروهایی که برای ریمپ به کارکال مراجعه می کنند در تست آلایندگی رد نمی شوند.

سلامت کاتالیزور مهمترین تاثیر را در تست آلایندگی دارد که متاسفانه در سالهای اخیر شاهد پایین آمدن کیفیت این قطعات هستیم. بالا بودن CO در تست معاینه فنی یکی از علایم پایین آمدن راندمان کاتالیزور می باشد.

 

1 در مورد “ریمپ تارا”

  1. بازتاب: کروز کنترل چیست؟ - ایسیوسازان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *